Hibaforrás meghatározása
Mi okozza a DPF problémáját?
A dízel részecskeszűrő (DPF) egy olyan berendezés, amely a jármű kipufogórendszerében helyezkedik el. Szerepe, hogy “elfogja” a diesel-korom részecskéket, csökkentve ezáltal a károsanyag kibocsátást a környezetbe. A részecskeszűrő tisztítást az autók egy úgynevezett „regenerálódási” folyamat lebonyolítása során végzik el.
Ez bizonyos vezetési körülmények között történik, melynek során a kibocsátott károsanyag részecskék hamu tartalma alacsony marad. A DPF egységben lévő érzékelők kommunikálnak a gépjármű központi számítógépével (ECU), ez vezérli az automatikus regenerálási folyamatot, ezzel párhuzamosan megmutatva mikor ér el a részecskeszűrő olyan eltömődési szintet, amikor szükséges a DPF külön tisztítása.
Amikor már szakemberhez kell fordulni
Rengeteg okból kifolyólag viszont a DPF nem regenerálódik rendeltetés szerint. Ez lehet egy vezetési stílus vagy körülmény, esetleg technikai okok következménye. A műszerfalon található DPF kontroll-lámpa kigyulladása jelzi, hogy DPF szűrő határértéken túl eltömődött, és szakszerviz beavatkozását igényli.
Ennek következtében a gépjármű teljesítménye csökken, „szerviz üzemmódba” kerül. Ezzel haladéktalanul fel kell keresni egy szakszervizt a hiba elhárítása érdekében. Ennek elmulasztása esetén a jármű hamarosan használhatatlanná válik.