Az Európai Bizottság április 26-i végrehajtási munkacsoport ülésén az IRU kérésére napirendre került a négykezes járatokkal kapcsolatos bírságok kérdése. Az ülésen a francia fél jelezte, hogy nem változtak a négykezes járatok személyzetének 45 perces szüneteire vonatkozó előírások, ugyanakkor a hatóságok felülvizsgálják a négykezes fuvarfeladatot végző gépjárművezetőkre kiszabott ilyen jellegű bírságokat. Az IRU minden érintettnek a fellebbezést javasolja hasonló ügyekben.
Ez az értelmezés, az IRU szerint nem felel meg az 561/2006/EK rendelet 2-es számú útmutatójában foglaltaknak, illetve a TRACE kézikönyvben leírtaknak, amely úgy fogalmaz, hogy „Ha a járművet szükség esetén a járművezető mellett ülő és őt a vezetésben tevékenyen nem segítő második járművezető is vezetni tudja, akkor a járművezető rendelkezésre állási idejéből 45 perc szünetnek tekinthető.” Az IRU álláspontja az, hogy a fentiekben idézett megközelítéssel mostanáig valamennyi tagállam egyetértett, és a 165/2014/EK rendelet életbelépése ezen nem változtat
Az IRU titkársága azt javasolja, hogy valamennyi, a fentiekben vázolt esetben kiszabott bírságot fellebbezzék meg a vállalkozások!
MKFE kommunikáció